Svar på LUF 226 Känsel droppar in i princip varje dag. De är väldigt spännade att ta del av och jag är fascinerad av vad de som svarar väljer att ta upp. Det kan vara ganska svårt att skriva om känsel men de flesta lyckas mycket bra med att förmedla just hur olika saker faktiskt känns. Kladdigt och kletigt finns det t ex berättelser om i två av de senaste svaren. En av dem som skriver har väldigt svårt för sådant som känns kladdigt och berättar om konserverade ägg under kriget, snigelkladd och olika maträtter: ”Jag har lärt mig äta sylt, även om jag inte är så förtjust i det. Gröt äter jag inte alls. Gelépuddingar, olika sorts dallriga syltor, viss kladdig frukt som fikon och dadlar äter jag inte”. En annan har en berättelse från sitt yrkesliv: ”När jag arbetade på posten stämplade vi avgående post med en stämpel doppad på en dyna med svart färg, det var ett smetigt arbete, det fastnade på händer och kläder, det var jäktigt ibland också. Det var en otäck kletig känsla, man hade lust att slänga stämpeln”.