Denna vecka har jag ägnat arkivariejobbet åt att få iväg den nya frågelistan LUF 227 Körsång. Men eftersom jag förutom att vara arkivarie också är forskare och koordinator för mastersprogrammet MACA och varit tvungen att ägna en hel del tid åt antagningen av studenter inför höstterminen har jag inte hunnit riktigt allt jag tänkt. Flertalet meddelare har fått sina listor antingen igår eller i förrgår men tyvärr hann jag inte göra iordning de återstånede kuverten idag innan postlådan tömdes. Några får alltså sina listor först i mitten av nästa vecka. Vissa meddelare är för övrigt verkligen snabba med att sätta igång att skriva – två av dem som fått sina listor har redan svarat! De måste ha satt sig direkt och skickat tillbaka dem med vändande post. Kul!

Igår höll jag och min kollega Carina Sjöholm föredrag för ca 30 bibliotekarier. Det var kul! Vi började med att tala om vårt projekt kring träd, där vi i stor utsträcking använder oss av svaren på LUF 218 Träd och som resulterade i rapporten Tankar om träd. Carina talade efter det om sitt projekt kring litterär turism och jag om det projekt kring datorspelande mammor jag har tillsammans med Jessica Enevold.