I torsdags var sista dagen på terminen för studenterna på MACA, Master of Applied Cultural Analysis, där jag är koordinator. Vi pratade om hösten, då de bl a ska göra praktik, och en del om masteruppsatsen de ska skriva till våren. Sedan drack vi kaffe och åt kakor. Medan denna studentgrupp, MACA08, nu har sommarlov (vilket förmodligen inte betyder ledighet för de flesta av dem utan att studierna byts mot arbete), grejar jag med antagning och administration av nästa grupp, MACA09, som börjar till hösten. Det innebär att vi 31 augusti kommer att ha två grupper med sammanlagt drygt 40 studenter från hela världen. Kul och spännande!

Arkiverandet ska jag ta itu med på måndag. Studenterna på kandidatkursen IMGP2378hade uppsatsseminarier (C-nivå) förra veckan och det material de samlat in i samband med skrivandet ska jag nu arkivera. Detsamma gäller studenterna på fortsättningskursen som också lagt fram sina uppsatser (B-nivå). Sedan har jag frågelistsvaren på LUF 228 Körsång. Ganska många har kommit in men jag har knappt hunnit titta på dem. Det ska jag göra nu och så ska jag skriva tackbrev till dem som besvarat dem. De här veckorna mellan terminslut och semester brukar ur arbetssynpunkt vara de mest effektiva. Man får mycket gjort!