Idag var jag i Bjärred och höll ett föredrag om namn. Jag tog cykeln och det gick hur bra som helst bortsett från att jag svängde åt fel håll en gång och höll på att hamna i Kävlinge! Det var så behagligt att cykla där i solen och fundera så jag tänkte inte riktigt på var jag körde. Så kan det gå. Efter ett tag upptäckte jag det och fick vända och köra tillbaka en bit.

Ett föredrag till har jag den här veckan, annars är det mest att hålla på med antagningsprocessen inför höstens mastersprogram som gäller just nu. Det ska bli skönt när det är klart för det tar en evinnerlig tid att gå igenom alla ansökningar.

I övrigt tycks fredagsmys vara något många funderar kring just nu. Jag har underden senaste tiden både fått flera frågor om detta och uttalat mig i radio om det. Det senare skedde i RadioP4 Skaraborg i fredags. Om man klickar här finns inslaget på ungefär 17.40.