Idag är det Valborgsmässoafton eller, som det heter i studentvärlden i Lund, Siste april. På Institutionen för Kulturvetenskaper firade vi våren redan igår. Kulturkören, vars medlemmar arbetar på institutionen, sjöng in våren och därefter grillade vi pinnbröd, falukorv och marshmallows och skålade i bubbel.

En del frågor kring Valborg har det varit denna och förra veckan men mest har jag pratat namn. Förra veckan höll jag två fördrag om det, på tisdagen var jag intervjuad i Svenska Dagbladet (som har en hel serie om namn just nu – mycket spännande!) och igår pratade jag om det i Radio P4 Halland. Och så har det blivit ytterligare lite mera fredagsmys. Den här gången var det tre studenter i marknadsföring som intervjuade mig inför sin C-uppsats. Kanelbullens dag som de också var intresserade av kan jag dock inte så mycket om så där fick jag skicka dem vidare. Just nu är det kanske inte så mycket Folklivsarkivet Frågar som Folklivsarkivet Svarar.