Melodikrysset som 19 juni med frågor och svar på olika sätt anknöt till bröllop.

Allt fler svar på LUF 231 Prinsessbröllopet kommer in och de är skrivna av såväl hängivna rojalister som övertygade republikaner samt sådana som befinner sig någonstans däremellan. Det var denna blandning vi hoppades på, så jag är mycket nöjd. Några exempel på vad som står i svaren:

”Jag är helt emot allt vad monarki heter eftersom jag anser att en statschef ska vara demokratiskt vald av folket”

”Som sann rojalist följde jag givetvis bröllopet den 19 juni. Jag och min grannfru startade TV:n kl 14.00 och stängde den kl 00.30 efter brudvalsen”

”Sändningarna från den följande middagen gav mig en del funderingar. Det var tydligen herrarnas kväll. Kungens, Olles och Daniels […] Kvinnan tige i församlingen i dessa kretsar?”

”Att se kungligheter från främst Europa var intressant – liksom andra kända ansikten. Inte minst roligt att se alla damernas vackra klänningar”.

”Jag har deltagit i debatter på Twitter och Facebook mest, och diskuterat det vansinniga i att en familjehögtid får konstitutionella återverkningar”.